پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227723
کارگراني که ۱۴ ماه حقوق نگرفتند؛ بدهي ۸ ميلياردي آب منطقه‌اي به پيمانکار سد بابا حيدر
تاریخ انتشار : 1395/11/25 07:37:59
نمایش : 958
کارگران سد بابا حيدر شهرستان فارسان در مقابل استانداري چهارمحال و بختياري به علت تأخير در پرداخت ۱۴ ماه حقوق تجمع کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تعدادي از کارگران معترض سد بابا حيدر شهرستان فارسان نسبت به تعويق در پرداخت حقوق خود در مقابل استانداري چهارمحال و بختياري تجمع کردند.

اين روزها سريال اعتراض کارگران نسبت به تأخير در پرداخت حقوق و مزايا در ماه‌هاي آخر سال در گوشه و کنار استان در حال تکرار است اما دريغ از يک حرکت مثبت از مسئولان.

کارگراني که با صرف هزينه از شهرستان‌هاي دوردست به مرکز استان در پي چاره‌جويي مراجعه مي‌کنند و ساعت‌ها در زير آفتاب به ساختمان‌هاي استانداري چشم مي‌دوزند.

14 ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است

يکي از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شهرکرد اظهار داشت: سد بابا حيدر تحت نظارت آب منطقه‌اي استان در حال ساخت است.

وي افزود: 14 ماه حقوق کارگران پرداخت نشده که تاکنون کارگران چندين‌بار تجمع کرده‌اند.

اين کارگر با اشاره به فعاليت 50 کارگر در اين سد بيان کرد: عيدي و صنوات سال گذشته کارگران نيز پرداخت نشده است.

وي خاطرنشان کرد: اکنون چند نفر از کارگران به نمايندگي به داخل استانداري رفته‌اند.

آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري 8 ميليارد تومان به پيمانکار پروژه بدهي دارد

يکي ديگر از کارگران در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري 8 ميليارد تومان به پيمانکار پروژه بدهي دارد و به همين علت پيمانکار نمي‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند.

وي افزود: روز 12 بهمن‌ماه با وجود اينکه تنها 70 درصد از اجراييات سد تمام شده اما خط انتقال آب به منطقه ميزدج کلنگ‌زني شد.

اين کارگر خاطرنشان کرد: بهتر نيست در ابتدا حقوق 14 ماه کارگران که حقوق ماهانه هر کدام کمتر از 2 ميليون تومان است، پرداخت شود و پس از آن کلنگ جديدي به زمين زده شود.

بازرس اداره کار به پيمانکار و مجري طرح 2 بار تذکر داده است

مديرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: بازرس اداره کار در شهرستان فارسان به پيمانکار و مجري طرح 2 بار تذکر داده که به علت عدم توجه به قوه قضاييه نيز شکايت شده است.

عباس جزايري افزود: کارهاي قانوني انجام شده و به آب منطقه‌اي استان نيز اعلام شده است.

اکنون نيز جلسه‌اي در آب منطقه‌اي استان براي رفع اين مشکل با حضور کارگران برگزار شده است.

به گزارش تسنيم، عمليات اجرايي سد بابا حيدر از سال 87 آغاز شده که به علت کمبود اعتبار تاکنون اجرايي نشده است. هدف از اجراي طرح تأمين آب شرب، صنعت و کشاورزي شهرستان فارسان است.

تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html